Selecteer een pagina

“Zorgen dat jij geen zorgen over je boekhouding hebt

Peter Groenendaal

Het is mijn doel dat jij geen zorgen over je boekhouding en belastingzaken hebt. Dat je al je tijd en energie in jouw business kunt steken. In dat wat jij het liefst doet. Vraag me persoonlijk wat ik op financieel gebied allemaal voor je kan regelen, dan houd ik het hier overzichtelijk. Als je met mij in zee wilt, dan komt het in de basis neer op: kennismaken, aan de slag én evalueren of we ook op langere termijn met elkaar willen samenwerken.

Samenwerken in drie concrete stappen

Stap 1: Kennismaken

We beginnen met een telefoongesprek of gesprek op locatie met een kop koffie. Tijdens dit vrijblijvende en gratis intakegesprek bespreken we je huidige situatie en wat jij van mij verwacht. Ik kan je vaak al direct een indicatie geven van het vaste maandtarief dat bij jouw onderneming en soort administratie past.

Stap 2: Aan het werk

Administratie opzetten
Op basis van de gegevens die jij aanlevert zet ik je administratie op of neem ik je bestaande administratie over. Mocht ik nog vragen hebben, dan stuur ik je een mail zodat jij op je gemak de ontbrekende stukken erbij kunt zoeken. Zodra ik je administratie heb opgezet, is het enige dat jij nog hoeft te doen je facturen en bonnen naar me te mailen of direct via een foto met je smartphone in de app te uploaden!

Verkoopfacturen
Als je wilt kun je gebruik maken van een factuurmodule waarmee jouw verkoopfacturen automatisch worden geboekt. Je kunt in deze module ook je facturen maken en automatisch per e-mail verzenden. Ook herinneringen, abonnementen en het overzicht van de openstaande facturen vind je in de factuurmodule. Verstuur je (nog) niet zoveel facturen, dan kun je deze ook zelf, handmatig blijven versturen en een kopie ervan naar mij e-mailen zodat het verwerkt kan worden.

Inkoopfacturen
Je bonnetjes en inkoopfacturen die je per e-mail hebt ontvangen/ hebt gescand, stuur je door naar het specifieke e-mailadres dat ik voor jouw administratie heb geopend. Van losse bonnetjes maak je met je telefoon een foto die je ook heel makkelijk naar dat e-mailadres doorstuurt. Ik doe de rest. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt en puilt je portemonnee ook niet langer uit.

Betaalrekening
Als je een zakelijke betaalrekening hebt, koppelen we deze met jouw boekhouding, zodat de transacties elke dag automatisch ge-uploaded worden. Zo zijn je betaalgegevens altijd actueel en hoef je de transacties niet los naar mij toe te sturen.

Oude of achterstallige administratie

Mocht je nog administratie van voorgaande perioden hebben liggen die niet of niet juist verwerkt is, dan kan ik die voor je verwerken. Gaat het om een paar maanden, dan doe ik daar niet moeilijk over. Als het wat meer werk is doe ik dit voor een vaste prijs. Ik zorg voor de juiste communicatie met de Belastingdienst en verwerk en controleer de administratie over het betreffende jaar.

Online inzage in je cijfers
Als ik jouw administratie heb opgezet, kan ik alle facturen, bonnen en banktransacties van je bedrijf in een online boekhoudprogramma verwerken. Daardoor maakt het dus niet uit waar jij woont of waar je bedrijf gevestigd is. Als je wilt kun je altijd en overal inzicht in je cijfers krijgen. Van een globaal overzicht tot op het niveau van mutaties en onderliggende facturen. Alle facturen worden ingelezen en gekoppeld aan de boekingen. Op die manier wordt een volledig digitaal archief opgebouwd van al je facturen. Mocht je besluiten alsnog je boekhouding bij iemand anders onder te brengen, dan is dat zo geregeld. Bij mij ben je vrij en zit je nergens aan vast.

Controle & belastingaangifte
Ik regel jouw administratie en zal periodiek en op tijd de aangiften indienen. Uiteraard pas ik daar alle aftrekposten op toe die voor jou van toepassing zijn. Mocht ik andere mogelijkheden van de belastingregels tegenkomen, dan overleg ik met jou hoe we hier mee om kunnen gaan. Zodat jij 100% fiscaal gedekt bent en je geen onverwachte naheffingen krijgt. 

Eindejaarcijfers
Na de afronding van de jaarcijfers dien ik de aangifte Inkomstenbelasting in. Deze bestaat deels uit de winstaangifte en deels uit de particuliere aangifte. De aangifte van je (niet ondernemende) partner neem ik gratis mee. Door het toepassen van de juiste fiscale mogelijkheden zorg ik ervoor dat je belastingaanslag zo voordelig mogelijk uitkomt. Uiteraard ontvang je ook een duidelijke en overzichtelijke jaarrekening over het desbetreffende jaar. Als je een BV hebt, stel ik ook de aangifte vennootschapsbelasting op en dien ik deze in, evenals de verplichte stukken voor de Kamer van Koophandel. 

Met een extra module kun je bovendien altijd en overal online inzicht hebben in de ontwikkeling van je Winst & Verliesrekening en je Balans. Dus geen gegevens van vorig jaar, maar altijd actuele cijfers.

 

Stap 3: Terug- en vooruit kijken

Na afronding van het boekjaar plan ik een evaluatiegesprek met je. Tijdens dit gesprek bespreken we de administratie van jouw bedrijf, zodat je precies op de hoogte bent van de financiële en fiscale positie van je bedrijf. Uiteraard geef ik je tips en/of adviseer ik je als ik denk dat je sommige zaken beter anders kunt doen. Als ik in de loop van het jaar al voordelen voor je zie, dan wacht ik natuurlijk niet om je daarvan op de hoogte te brengen. Ben je tevreden? Dan gaan we samen een nieuw boekjaar in!

 

Boekhouding en  Belasting

Het kan (nog) makkelijker!!!

De belangrijkste kenmerken van mijn werkwijze:

1          VAST MAANDTARIEF
Ik houd van simpel en overzichtelijk. Je betaalt bij mij een vast maandbedrag voor de werkzaamheden die we samen afspreken, inclusief het jaarwerk. Als er een keer iets meer moet gebeuren, dan doe ik dat ook gewoon. Als blijkt dat de hoeveelheid werk niet langer past bij het afgesproken maandbedrag, dan hoor je dit van me. Je weet dus altijd waar je aan toe bent.

2          VRAGEN STAAT VRIJ
Als ondernemer krijg je altijd te maken met veel financiële en fiscale zaken. Je wilt bijvoorbeeld een investering doen maar je twijfelt over de timing. Je wil weten of een toevoeging aan je oudedagsreserve wel verstandig is. Of je wilt dat ik meekijk naar berekeningen die je hebt gemaakt. Je kunt me altijd bellen, mailen of skypen om te vragen hoe het zit.

3          ALTIJD ALLES GOED GEREGELD
Je boekhouding en belastingzaken zijn altijd goed geregeld. Je mist geen enkele gunstige regeling en kunt als je dat wilt altijd en overal inzicht in je cijfers hebben. Je bouwt een volledig digitaal factuurarchief op en bespaart veel tijd en geld door up-to-date automatisering. Je aangiften worden tijdig ingediend. Kortom: jij kunt je bezighouden met je core business.

 

Laten we kennis maken

Bel of mail me gewoon, dan drinken we een kop koffie en luister ik naar jou.”

 Daarna kan ik je precies vertellen wat je van mij kunt verwachten. Ik kan jou natuurlijk ook bellen op een moment dat het jou schikt.

5 + 2 =

Ik woon en werk in Schiedam, maar werk voor ZZP-ers en MKB in het hele land.

Peter Groenendaal   |   06-41840749

Stockholm 28  |  3124 SG  |  Schiedam

peter@boekhoudingenbelasting.nl